play list

01 August 2016

汕頭開埠尋跡 - Day.02(20Apr14)

貳零壹肆年拾玖日 - 汕頭開埠尋跡


0800早餐後就出發到比較遠少少既樟林古港,去到已經差唔多10,首先睇左樟林古港陳列館,有潮汕出名既紅頭船模型(聽講佢地琴晚行左出海邊岩岩見到2隻紅頭船泊左埋岸,可惜我無跟佢地行出去),又講左本身樟林古港既地型,前鋪後水道既特色古屋(聽講香港既大澳仲有一兩間同類型既舊鋪),睇左陣就開始行入去東里鎮睇舊街舊屋了,開始時見到有河,雖然仲係流動緊既但都非常多垃圾,不過又有人係度洗菜洗衫咁,見佢地洗洗下仲有袋垃圾飄過,不過佢地當之為無物,可能慣左就無咩野了,行左陣導遊先生就要call番之前介紹陳列館既村民,原來係想搵唔到入既新興街既入口,所以要搵佢帶路,好快咁行過多一段路就搵到新興街既入口了

可能因係重要街道,入口設有牌坊,一入門口既舊屋又爛又殘不過睇得出本身係幾靚既建築物,再行就係一排舊屋,可能依度既地方無咩外人而且又算幾偏僻,所以依度既村民基本上係唔關門既,村民關係同治安應該幾好,感覺上有少少似元朗舊墟既村屋,而且依度既門口有八掛雕刻,雖然已經又朦又舊,但都幾精細,d門口甚至有石雕刻,至於前鋪後水道就比較難睇到,不過有間爛左既屋得番個門口係度就明顯見到屋後既河流,當時係由外海運貨再入河流,由河流直接上貨入屋,前鋪後水道,加上細緻既雕刻,當時應該係非常繁盛既一條街,不過已經荒廢,雖然行去河流仍見到好多石屋係度,不過好多已經破破落落,有人住但感覺危樓一樣,如果唔維修唔知可以挨到幾耐,番轉頭時有個阿婆請我地入屋(之前佢已經拉住我係咁講野,不過我聽唔明,只知佢叫我地要去睇左邊同右邊既東西,但就唔知係咩),入面有條走廊旁邊有幾間房,不過已經爛晒,屋頂亦有好多已穿,行到尾再出就係河道,有人識聽潮汕話,原來依度本身有幾家人住但加下只剩阿婆係度,雖然係咁,但阿婆都仲幾壯健,我地快速睇完婆婆間屋就要走了,依度仲有狗肉店,怪不知唔多見流浪狗啦,

下一站係前美古村陳慈黌故居,好大既地方,開放既只係其中一處叫善居室既地方,但亦好大好多間房,佈置中西夾雜,地下同門窗既磁磚同雕花好靚,d帶有中東色彩,保存得還算不錯,但就唔統一,好似好亂咁而且明顯睇出係未整好既,睇完陳慈黌故居就走食飯了

食完飯已經差唔多三點,去左之前約好平時唔會對外開放既汕頭海關關史陳列館,聽導遊講佢都係第一次入去,平時依度係四邊圍板外面既人都唔知入面係咩,不過我地係以文化交流為目的,所以就特別開放比我地,仲有專人接待同介紹,入面既收藏幾豐富,主要係講海防既資料,而且仲有民國時期既展品,建築物呢就非常西化,類似中環警局既格局,幾值得欣賞

最後我地去左存心善堂,依個事先無約到,不過經接觸後就可以比我地入去睇,依個存心善堂係一個類似香港東華三院既慈善機構,由鼠疫開始成立會進行救濟安排殮葬等等,睇過當年殮葬死囚既名單,非常仔細,連棺木既型號都寫得清清楚楚,亦介紹左存心善堂個logo係代表咩(正方型既心,代表正直善心等等),善堂入面有非常漂亮高雅既木台木椅,感覺價值不菲,仲有其他古舊物品,果然依類大型既慈善機構就係非常有錢,睇完過左隔離既存心學校睇,係弱能學校,我地到時已經放學,不過有十個八個學生係度,無寄宿係度既孤兒,依度環境非常唔錯,佢地算係相當幸運既一群了

睇完就去食飯,係政府指定食牛肉火鍋既地方,聽到咁都知唔荒會太好食,果然一般,食完就番酒店,我呢就再出左去食多次甜生果,原來糖水浸過既怪不知幾好食,食完無咩攪就訓了


[19to21/04/14]
Photo Link <<<<<<<<<<<<<<

No comments: